اخبار
1402/7/2 یکشنبه
به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد
دیدار با خانواده شهید مغفوری، شهید شاخص و عارف لشکر 41 ثارالله کرمان

.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، خانم دکتر معین الدینی رئیس دانشگاه پیام نوراستان، حجت الاسلام صغیرا مسئول نهاد مقام معظم رهبری، دکتر فرهادیان و دکتر خلیلی نژاد معاونین دانشگاه و جمعی از مدیران و همکاران ستاد استان با خانواده شهید بزرگوار و بزرگمنش و عارف لشکر 41 ثارا... کرمان، شهید مغفوری دیدار کردند.

در این دیدار خانم دکتر معین الدینی، بهترین الگوها برای نسل جوان را شهدا معرفی کرد و افزود:یکی از مهمترین وظایف مراکز علمی و آموزشی معرفی قله های شجاعت و معنویت نظیر شهید مغفوری به نسل جوان دانشجو و دانش آموز است.

ایشان ادامه داد ما هم مدیون شهدا هستیم و هم مدیون خانواده آنها چرا این عزیزان با صبر مثال زدنی و زینب وار پیام شهدا را به نسل های بعدی رساندند.

در این دیدار خانم سلطان زاده همسر مکرمّه شهید مغفوری به بیان خاطراتی از این شهید سعید پرداخت و گفت: احترام مثال زدنی به پدر و مادر به گونه ای که پشت به آنها از منزل خاج نمی شد و هرگز جلو آنان پایش را دراز نمی کرد، عبادت و بندگی خدا به نحوی که در قنوت نماز شبش دعای های طولانی نظیر دعای کمیل می خواند و همیشه نماز را در اول وقت به جا می آورد و در ادای نوافل نیز اهتمام ویژه ای داشت به گونه ای که بارها از اتوبوس های بین شهری برای ادای آن پیاده شد و تاکید فراوان بر اینکه در تمام حالات و سکنات باید دستور خداوند و آنچه اون بیان داشته بی کم و کاست اجرا شود و این مسئله وجهه و روش اصلی زندگی ایشان بود، از مهترین ویژگی های این شهید عزیز بودند.

همسر شهید مغفوری به بیان یکی دیگر از ویژگی های این شهید عزیز پرداخت و افزود:ایشان به بیت المال بسیار حساس بود، به گونه ای که علیرغم حضور در محل کار قبل از ساعت شروع و بعد از پایان آن، اما هر ماه بدون دلیل سه روز از کارکرد ماهانه خود کسر میکرد و زمانی که همکاران بخش مالی سپاه از این مسئله مطلع شدند به آنها گفته بود شاید در طول روز فکرم جایی دیگر بوده و می خواهم حقوق دریافتی ام کاملا طیّب و طاهر باشد.

ایشان به کرامت های مکرر شهید حتی در زمان حیاتش اشاره کرد و افزود: بسیاری از نزدیکان در زمان حیات ایشان به دست با برکت ایشان از بیماری های سختی شفا گرفتند و امروز مزار ایشان محلی برای عرض حاجت مردم دیار کریمان و سایر استانهای کشور تبدیل شده است.

گفتنی است، کتاب به رنگ خدا، خاطرات این شهید عزیز به روایت همسر گرامی اشان می باشد که بارها تجدید چاپ شده و این نکته در سطرهای پایانی کتاب، نشان از بزرگی و عظمت روح این شهید عزیز است که به نقل از همسر ایشان آورده شده:" که شهید مغفوری هرگز دو کار را انجام نداد:یکی نگاه به نامحرم و دیگری غیبت و دوکار را هیچ وقت ترک نکرد، نماز اول وقت و احترام به والدین" و چه زیبا نویسنده این کتاب زندگی عاشقانه این شهید عزیز و همسر گرامی اش را با این عبارات همسر شهید به تصویر کشیده:"سهم من از زندگی با عبدالمهدی، حسرت و بود و فراق ...من و عبدالمهدی هنوز همان زوج عاشقی هستیم که همه جا هوای هم را داریم و او بیشتر از من."




و تصاویری که جای جای خانه شهید نصب شده اند  تا محلی باشند، برای عرض دلتنگی های همسر شهید و پیامی معنادار برای عبرت هر بیننده

 
 
امتیاز دهی
    
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر